De malletband is actief op zowel mars als podium concoursen. De vroegere drumband is in de jaren 50 opgericht, begin jaren 70 werden er klaroenen aan de drumband toegevoegd. In 1973 werden de eerste lyra’s aangeschaft, zo was de drum-lyraband ontstaan. Hier hield de ontwikkeling echter niet op, want in de jaren 80 werd de drum-lyraband uitgebreid met melodische slagwerk instrumenten, zoals de marimba, xylofoon en marchingbells. Hiermee is deze band uitgegroeid tot een volwaardige Malletband, en is dan ook de trots van onze vereniging.

Onze doelstelling is om in de komende jaren meer deel te nemen aan mars concoursen en podium concoursen. Ook willen wij als malletband proberen het huidige niveau te handhaven.
Instrumentarium malletband.
Het huidige mars instrumentarium van de malletband is helaas niet geschikt meer om de hedendaagse muziekstukken ten gehore kunnen brengen. Ook hebben we het instrumentarium nodig om op het huidige eerst divisie niveau te kunnen blijven spelen.
Daarom zijn we al geruime tijd bezig ons huidige instrumentarium uit te breiden met concert instrumenten, zo hebben we afgelopen jaren 4 concert pauken, 1 concertbassdrum, 1 gong, 2 paar concert bekkens, 2 concert marimba's en  een vibrafoon aangeschaft . Ook zijn er 2 concert xylofoon’s aangeschaft. Echter blijft het niet bij deze investering, er staan nog een buis klokkenspel, en een bas marimba op het programma.

De Malletband heeft haar repetitie avond op de dinsdag van 19.30 tot 21.30 uur. Deze repetitie avond vindt plaats aan de Uitwierdeweg 100 te Delfzijl (voormalig Huisartsen groepspraktijk).